Radioreklam.
Varför får starksprit marknadsföra sig i print men inte i radio?
Jo. För att ljud påverkar, berör, inspirerar, väcker, och engagerar dig mer än en bild. Om man tolkar lagen rätt.
Ljud är vibrationer. Vibrationer som fysiskt påverkar kroppen mer än visuella vibrationer: ljus.
Allt är vibrationer enligt en kvantfysiker. Där kanske jag tappade dig, men vi har under en längre tid vetat att ljud är vibrationer, och sensorerna i örat alstrar mycket mer energi än ljussensorerna i ögat.
Tänk att vara på en dejt utan att höra din dejt prata. Tar det längre tid att bli intresserad då? Den mesta reklamen idag är visuell. Men enligt oss är den audiella kommunikationen lika viktig. Vi har 4 sinnen som vi kommunicerar med. Stockholmedia jobbar tyvärr inte med lukt än. Men det finns många företag som anlitar doftkonsulter. Kanske du gjort det innan du tänkt på hur ni låter till och med? Eller du kanske iaf tänker oftare på hur du och ditt företag doftar än på hur ni låter? Tvål på toaletten? Din egen parfym?
På samma sätt spelar det roll hur ni låter. Självklart är det viktigt hur ni talar med kunder och samarbetspartners. Där har vi två tips: Common sense och trevligt bemötande. Men i övrigt? Hur låter ni?
Oavsett om du är ett litet eller stort företag kan vi kostnadsfritt komma med idéer hur ni kan gå ut antingen med ett tillfälligt budskap, eller ta fram en hel ljudprofil/audiell profil.